2015. július 29., szerda

Augusztus 20.
Terv: Karkle (Litvánia) - Tomaszow Mazowieczki Hotel Vilanow (Lengyelország) kb. 730 km

Reggel már 8.40-kor távoztunk a kempingből, reggelizés és sátorbontás után. Egyre rutinosabbak vagyunk bontásban és a hideg hajnal kivetett mindenkit a hálózsákból.
Kaunas-ig autópálya vezetett, ez a 200 km meg is volt két óra alatt, utána pedig egyre jobban lelassultunk. A legrosszabb a lengyel-litván határtól egészen Varsó előtt 50-70 km-ig, különösen Lomza környéke, mert nagyon nagy a forgalom, és csak néha van kétszer két sáv. A térképet nézve úgy tűnik, a lengyelek Byalistok felé fejlesztenek, az viszont kerülő Litvánia felé, ha nincs fehérorosz vízumunk. Varsóban hídépítés okozott dugót, hat sávnak kellett kettőre szűkülnie. Így összesen 12 órát voltunk úton, beleszámítva a plusz egy órát a másik időzóna miatt. Hosszú és fárasztó.
A szállásunkat nehezen találtuk meg, Tomaszow Maziowieczki-ben van egy Vilanow nevű hotel. Zötykölődős utcán mentünk lerobbant gyárépületek között, ahol biztos nincs ilyesmi, majd túlmentünk a településen 7 km-t, találva szép kis üdülőfalut, aztán mégis vissza. Kiderült, hogy az egyik lerobbant épület mellett van, benn egy udvaron.
Kilátás a szobaablakból

Több mint egy hónapja foglaltam a booking.com - on, a lényeg az volt, hogy kényelmes legyen a hosszú út után, két szoba, egy három- és egy kétágyas. Ennek ellenére azt mondták, hogy sajnos tele vannak, és csak egy négyágyasat tudnak adni. Erőteljesen, amennyire angol tudásomból telik, hangot adtam nemtetszésemnek, legfeljebb egy kicsit olcsóbb lett. Így megint pumpálás lett a vége, valaki matracon alszik, reggel meg várhatjuk, mire öt ember végez a fürdőszobában.
Van viszont egy kis wellness, a gyerekek lementek, de egy már feljött, hogy nagyon hideg a víz, úgy látszik, a többiek bírják. A másik kettőnek viszont nagyon tetszett a medence, a magára rántós öblítő vödör és a szauna.
Mivel az itteni vacsoralehetőség kicsit szűkös volt, elmentünk inkább az eltévedéskor felfedezett kis faluba, ahol éppen egy étteremnél fordultunk meg. Ott jó nagy adag ételeket kaptunk. Látszik, hogy már közelítünk haza, az ételek kezdenek az otthoniakhoz hasonlítani, rántott húsok, nagy köretek.
A balti országok közlekedéséről még talán annyit, hogy van egy nálunk nem elterjedt szokás: kétsávos úton, ahol mindkét oldalon van leállósáv, a lassabb jármű félrehúzódik vagy félig a leállósávban halad, és mellette akadálytalanul mennek előre az előzni akarók, a szembeforgalom ellenére.
Nap nénije: az itteni recepciós, inkább kislány.
Nap bácsija: a kempingben reggel bekapcsolt egy kocsi riasztója, meglehetősen korán. Annak a tulajdonosa.