2015. július 29., szerda

Augusztus 19.
Terv: pihenés, kirándulás Klaipeda környékén

Ma pihenőnap volt a tegnapi kirándulás után és a hosszú hazaút előtt. Késő délelőtt indultunk el Klaipedába várost nézni, most kocsival. A régi belvárosból nem sok maradt meg, mindig is fontos kikötő- és iparvárosként a háborúban sok mindent leromboltak. A város történelméről annyit érdemes tudni, hogy az első világháború végéig német (porosz) terület volt, Memel volt a neve, csak 1923-ban foglalták el a litvánok. Akkor sok német hagyta el a várost, ma már alig élnek itt, viszont sok a turista német, így volt a Kur-félszigeten is, visszalátogatnak az egykori területekre. Most Klaipeda Litvánia harmadik legnagyobb városa, több mint 200.000 a lakossága.
Litvánia híres a vásznairól, így hosszú nézegetés után vettünk egy vászonboltban abroszt. Piacon is jártunk, ebédeltünk, bevásároltunk vacsorához, majd hazamentünk. A délután nagy részét a parton töltöttük, napon ülés, fürdés, homokvár-építés, kinek melyik. Zoli utóbb még biciklizett egy kicsit, és kérte, hogy írjam bele, hogy a kalinyingrádi terület határától nagyjából 90 km-t tett(ünk) meg kerékpárral, abból legalább 70 km nagyon jó minőségű külön kerékpárúton haladt, sokszor erdőben, máskor településeken. Ez az európai 10-es kerékpárút része, de része az Eurovelo 13-as útnak is.

Régi vitorlás a Dané folyón Klaipedában

Térkép a tűzfalon

A Színház épülete, előtte Annchen szobra

Klaipeda óvárosa

Néhány érdekesebb szobor egy parkban

Pillantás a hídról az öböl felé

Estefelé grilleztünk, ezúttal lazacot és sajttal próbálkoztunk, mellé rizs készült még, valamint további bolti süteményeket kóstoltunk meg.
Vacsora után elgyalogoltunk egy kilométert egy bizonyos holland dombhoz, ami a különösen magas partfalról nevezetes. Azt gondoltuk, ott majd egy szikla lesz, de valójában a magas part miatt híres. Mások is jöttek oda naplementét nézni, ezért kis idő után visszaindultunk és a parton át jöttünk haza.

Szépen kiépített út vezetett ehhez a látványossághoz is.

"A fák között a Nap bolyong..."

B., aki végigfotózta az utat

Ma utolsó sátras alvás lesz, és holnap megkezdjük a hazautazást.
Nap bácsija: van egy férfi a kempingben, aki egész nap fürdőgatyában van, reggel is, amikor lehet vagy 13 fok (többiek most 10 fokot mondtak), és aztán végig.

Nap nénije: bevásárlás közben nekilökte véletlenül N-t egy dinnyésládának, akinek kiszakadt a nadrágja.